Filosofia si praxisul Mindfulness este de actualitate si a generat un mare interes atat in ​​cercurile stiintifice, cat si pe strada. In ciuda faptului ca Mindfulness pare a fi noul moft trecator in domeniul bunastarii si meditatiei, nu ne confruntam cu un fenomen creat recent: originile sale dateaza de la sfarsitul secolului al VII-lea i.Hr., moment istoric strans legat de aparitia budismului .

Obiectivul fundamental al Mindfulness este de a ne oferi o metoda de a invata sa gestionam emotiile, reactiile, atitudinile si gandurile pentru a face fata situatiilor pe care ni le prezinta viata, prin practica si perfectiunea constiintei depline. Astfel, vom putea descoperi ca prin mindfulness in momentul prezent dezvoltam anumite atitudini pozitive in raport cu starea noastra mentala si emotiile, pe care putem sa le controlam prin autocunoastere si acceptare .

Atentia constienta ca cheie a cunoasterii de sine

Mindfulness urmareste invatarea, conectarea cu sinele nostru interior, gestionarea evenimentelor noastre interne si reactionarea mai constienta si mai eficienta la evenimentele cotidiene. Filozofia de atentie constienta propune ca pe aceasta cale , suntem capabili, in mod progresiv, pentru a gasi esenta a ceea ce suntem.

In cele din urma, trebuie sa fim constienti ca ceea ce ne provoaca disconfort sau anxietate nu sunt evenimentele, ci modul in care conectam emotiile.

Compasiunea si Sinele – mila sunt practici care ne ajuta se refera la faptele intr – un mod non – judecatoare si deschis suferinta , atat propria lui sau altora. In Mindfulness compasiunea este esentiala, deoarece ne ajuta sa minimizam impactul lucrurilor negative care ni se intampla. Nu este vorba despre stergerea emotiilor negative pe care anumite evenimente ne pot provoca, ci de reducerea intensitatii acestora .

De-a lungul ultimelor secole, tehnicile Mindfulness au fost aplicate pentru a sprijini psihoterapiile utilizate pentru a rezolva diferite probleme de sanatate mintala, cum ar fi stresul, anxietatea, tulburarile legate de somn sau toleranta la durere, printre altele. .

In acest articol ne propunem sa dezvoltam opt beneficii pentru sanatatea dvs. mentala si corporala pe care Mindfulness va poate aduce.

Ajuta la controlul stresului si al anxietatii

Stilul de viata al societatilor occidentale poate determina stres , provocand probleme de sanatate psihologica, cum ar fi depresia , anxietatea etc. Ca yoga, meditatia si atentia scad nivelul de cortizol, un hormon care este eliberat ca raspuns la stres.

Cortizolul este necesar organismului, deoarece regleaza si mobilizeaza energia in situatii stresante, dar daca avem prea mult sau o crestem in situatii de care nu avem nevoie, produce multe efecte secundare. Practica Mindfulness ii aduce practicienilor o stare de calm si seninatate , ceea ce afecteaza, fara indoiala, sanatatea noastra fizica si emotionala. In acest fel, nivelul cortizolului scade, determinand, de asemenea, scaderea tensiunii arteriale.

Incheie problemele de insomnie

Un studiu de la Universitatea din Utah a descoperit ca antrenamentul Mindfulness nu numai ca ne poate ajuta sa reducem stresul si sa controlam anxietatea, dar ne poate ajuta si sa dormim mai bine noaptea. Potrivit lui specialistilor, persoanele care practica constienta zilnica detine controlul asupra emotiilor si comportamentelor in timpul zilei. Pe de alta parte, acesti oameni arata un nivel scazut de activare corticala noaptea, ceea ce ii ajuta sa doarma mai bine.

Protejeaza creierul

Cercetatorii americani de la Scoala de Medicina a Universitatii Harvard si Spitalul General din Massachusetts au aratat ca meditatia, o tehnica care face parte din antrenamentul Mindfulness, creste dimensiunea Telomerelor, structuri care sunt situate la capetele cromozomilor si care sunt direct legate de imbatranire si dezvoltarea anumitor patologii asociate cu batranetea .

In plus, cercetarile de la Universitatea din Oregon concluzioneaza ca meditatia si atentia pot modifica structura neurala a creierului. Practica obisnuita a Mindfulness este asociata cu densitatea axonala crescuta si cu mielina crescuta in axonii cortexului cingulat anterior.

Creste capacitatea de concentrare

Mindfulness este o practica care se concentreaza pe instruirea constiintei si a atentiei, pentru a putea directiona in mod voluntar aceste procese mentale. Un studiu realizat de Walsh si Shapiro a aratat ca Mindfulness este eficient in cresterea capacitatii noastre de concentrare.

Acest fapt i-a determinat pe experti sa consilieze aceasta practica ca terapie complementara in tulburarile legate de deficitul de atentie. Mai mult, intr-un studiu realizat de Moore si Malinowski in 2009, s-a ajuns la concluzia ca practica Mindfulness s-a corelat pozitiv cu flexibilitatea cognitiva si functionarea atentionala .

Dezvolta inteligenta emotionala

Mindfulness ne ajuta sa ne cunoastem pe noi insine, sa investigam in noi insine si sa ne aratam asa cum suntem. Prin practica sa Constiinta de sine si Cunoasterea de sine sunt imbunatatite si ne face sa evoluam intern .

De asemenea, prin compasiune pentru noi insine, lucrurile nu sunt afectate la fel de mult. Un studiu realizat de Ortner, cercetator la Universitatea din Toronto, a aratat ca persoanele care includ Mindfulness in viata lor au un control emotional mai mare decat oamenii care nu o practica.

Imbunatatirea relatiilor interpersonale

Un studiu realizat de Wachs si Cordova in 2007 sugereaza ca abilitatea unei persoane de a exersa Mindfuless poate prezice satisfactia relatiilor sale , adica capacitatea de a raspunde corespunzator la stresul relatiei si capacitatea de a-si comunica emotiile. la cealalta persoana.

Pe de alta parte, filozofia Mindfulness, bazata pe compasiune si acceptare, imbunatateste relatiile interpersonale potrivit lui Barnes, un cercetator la Universitatea din Rochester.

Favorizeaza creativitatea

Meditatia ajuta la calmarea mintii, iar o minte calma are mai mult loc pentru a genera idei noi . Cercetatorii de la Institutul Brain and Cognition de la Universitatea Leiden din Olanda au descoperit o creativitate sporita la acei practicieni obisnuiti ai Mindfulness.

Imbunatatirea memoriei de lucru

Memoria de lucru pare a fi un alt beneficiu al practicii Mindfulness. Un studiu realizat in 2010 de Jha a documentat beneficiile Mindfulness si meditatia asupra unui grup de militari in urma participarii la un program de instruire Mindfulness care a durat in total opt saptamani.

Datele acestui grup au fost comparate cu datele unui alt grup de soldati care nu au participat la program. Rezultatele au aratat ca grupul care a participat la programul de instruire Mindfulness si-a imbunatatit memoria de lucru comparativ cu celalalt grup.