Timp de zeci de ani ni s-a spus ca este foarte important sa ne intindem atat inainte, cat si dupa antrenament sau exercitii fizice. Cu toate acestea, asa cum v-am spus deja intr-un alt articol , cercetarile din ultimii ani evidentiaza ca, in functie de persoana si de exercitiul intens care urmeaza, intinderea statica poate fi contraindicata.

In plus, dincolo de intindere, conceptul de mobilitate castiga popularitate si acceptare in lumea fitness-ului, terapiei fizice si a medicinei preventive.

Care sunt diferentele dintre flexibilitate si mobilitate?

Ambele concepte sunt apropiate, dar nu inseamna exact acelasi lucru.

Flexibilitate . Conceptele de intindere si flexibilitate merg mana in mana. Specialistii considera ca flexibilitatea este capacitatea unui material textil de a se intinde .

Mobilitate . Este capacitatea de a realiza o gama de miscare si intervalul de miscare in sine intr-o articulatie.

Flexibilitatea are in vedere doar intinderea unor tesuturi, cum ar fi muschii, dar mobilitatea acorda atentie si altor elemente esentiale care faciliteaza aceasta miscare, cum ar fi articulatiile si tesuturile moi.

Cum functioneaza celelalte specii?

Este curios ca fiintele umane trebuie sa se intinda, atunci cand in natura animalele nu o fac in mod regulat. Si mai putin constient. Daca in natura nu se intinde niciun animal, de ce sa-l facem?

Este adevarat ca animalele nu se intind ca atare, dar este adevarat ca, de asemenea, nu stau in aceeasi pozitie timp de 8 sau 10 ore pe zi. Aceasta nevoie in ghilimele care se intinde vine din incercarea de a inversa daunele create de posturile nefiresti pe care le adoptam in viata noastra de zi cu zi.

Societatile care colecteaza vanatori au o flexibilitate mai mare, deoarece au un spectru de miscare mult mai larg. De ce? Ei bine, pentru ca petrec mai mult timp pe podea, ghemuind, ghemuind etc. si, prin urmare, nu dezvolta restrictiile persoanelor care traiesc in societati pe care le putem considera mai dezvoltate, dar care sunt infinit mai sedentare.

Din acest motiv dezvoltam, de asemenea, posturi proaste si restrictii in miscare!

De ce este mai importanta mobilitatea decat flexibilitatea?

Intinderea a fost supraevaluata de zeci de ani . In loc sa ne gandim sa obtinem flexibilitate cu intinderea statica, trebuie sa ne gandim la un concept mai important, care este mobilitatea.

Mobilitatea se refera la controlul functional pe care il avem asupra acelui interval de miscare, care include stabilitatea, capacitatea de a aplica forta pe tot intervalul de miscare etc.

Acest lucru este mult mai important decat castigarea flexibilitatii sau cunoasterea cat de flexibili suntem: se aplica atat pentru prevenirea performantei, cat si pentru prevenirea ranilor.

Sa o vedem cu un exemplu practic. In majoritatea sporturilor pe care le putem practica, cu unele exceptii, cum ar fi gimnastica ritmica, nu avem nevoie de o mare flexibilitate, dar este important sa avem un control motor bun pe toata gama de miscare a articulatiilor.

In acest sens, exista anumite intinderi statice de baza care pot ajuta, dar ar fi o mica parte din ceea ce presupune imbunatatirea mobilitatii.

Cum putem lucra la mobilitatea noastra?

Acum ca stim ca intinderea nu este totul, dorim sa va oferim o pensula a trei concepte cheie, legate de mobilitate, care va pot ajuta sa lucrati la nivel global asupra elasticitatii corpului.

Mobilitatea necesita intotdeauna o abordare proactiva de catre cine o va face. Trebuie sa ne mobilizam inainte sa apara problemele de sanatate ale muschilor si articulatiilor.

Cu alte cuvinte: a paria pe mobilitate in loc sa se intinda este un mod foarte inteligent de a avea grija de corpul nostru.

O mare varietate de specialisti in fitness recunosc ca exista o multime de posibilitati pentru a evita accidentarea, recuperarea vitezei si imbunatati performanta. De fapt, punctele cheie ale mobilizarii sunt munca tesuturilor moi , intinderea si mobilizarea articulatiilor .

Dar retineti ca intinderea este doar o parte dintr-o propunere mult mai mare!